Alla inlägg under september 2009

Av Birgitta - 13 september 2009 19:52

Hej alla

Eftersom mitt nät inte funkar som det ska, ska jag prova en ny variant.

Min "friare" får administrera min blogg, på sin domän. Så kan han skriva in mina tankar, när jag själv inte kommer in. Detta betyder att jag börjar på nytt med en ny bloggsite.

birgitta.catullus.se


Vi har just börjat och vi har inte peil på hur det kommer att fungera, men kolla gärna där också

kram alla

/Birgitta


Förresten, vem är du, som skrev kommentaren på förra inlägget?

Av Birgitta - 8 september 2009 21:10

Det har gått lång tid sedan jag var inne. Och mina bilder har försvunnit!

Skit!

Maskineriet djäklas med mig.

Nu när jag äntligen fått kontakt, telefonsystemet fungerar, nätet fungerar, så har man gjort något så att bilderna försvunnit. Jag hade bilder uppladdade och nu är jag inte på en maskin där mina egna finns.


Och så blev jag så irriterad att jag inte vet vad jag skulle skriva om.


I mina drömmar trodde jag att jag skulle kunna blogga lite varje dag. Använda tåget till inspiration, och sedan skriva när jag kom hem.

Men...maskineriet har varit oåtkomligt och jag har gjort annat.

 Lyssnat på sommar-programmen till exempel. Bäst hittills, jag har lyssnat på ca 14 stycken, har Sofia Jannok varit. Vilken fantastisk tjej på att formulera sig och berätta. Hasse Alfredsson och till och med Linda Olsson ligger långt långt efter.

Har hämtat podversionen och lyssnar på mp3. Kunde inte sluta lyssna idag, lyckligt leende. Bara det! Här i staden är det fruktansvärt suspekt att le, när man är ensam. Gående, leende och det är nästan så att man blir insydd. Bara en millimeter större leende och den där konststuderanden, som jag nu glömt namnet på, som feikade sjukdom och självmordsbenägenhet, skulle ligga i lä.

Två milimeter till och det hade nog blivit med poliseskort också.

Men Sofia Jannok var strålande, i sin lågmälda finurliga formulering.

Det hade nog varit värt en tur ....


mina vänner! Gud vet när jag kan göra nästa inlägg!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards